Saker !

På svenskan gjorde vi typ massa dikter eller något och då skulle man skriva ungefär såhär:
Här kommer den som jag skrev :)
Detta skulle jag vilja göra:
Köpa en fet pingvin
Lära mig åka skateboard
Gosa med Simba i Lejonkungen
Besöka en Hello Kitty affär
Träffa Clinton Cave
Lära mig Kung Fu
Bo i en igloo
Men inget av detta har jag ännu gjort.

Detta skulle jag inte vilja göra:
Bli uppäten av en tiger
Bo på månen
Se Simba i Lejonkungen dö
Vara med i en film
Möta Mathilda i en mörk gränd
Träffa Hitler
Vara med i andra världskriget
Men inget av detta har jag ännu gjort.

Lite gulligt bara va ? :)

Vill ni hör två dikter som jag har skrivit ? Klart ni vill :D
En dag
när jag var ute
och gick så såg jag Mathilda och
tänkte
varför står du där och förstör den fina utsikten ?
Hon skrev en nästan lika fin om mig med ♥


Po har en pappa som är gås,
han lagar nudlar med sås.
Han är med i de fem,
som alltid hittar hem.
Han är ganksa fet,
nästan som en get.
Jag bara älskar Kung Fu Panda ♥

Nej men nu ska jag äte resten av min pizza, byebye :D
Tycker att ni kan skriva en dikt som ni skrivit eller skriva något som ni vill göra/inte göra i en kommentar :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0