Hur jag sminkar mig!

1: Målar ögonbrynen med en penna eller en skugga.
2: Tar foundation i hela ansiktet med en foundation borste, Jag använder "Fit me" feån Maybelline nummer "110"
3: Tar på puder med en stor puderborst, jag använder "Fit me" nummer "120".
4: Tar på solpuder/bronspuder på mina kinder med en mjuk fluffig borste.
5: Tar på eyeliner på ögonlocken, precis vid fransarna.
6: Tar först vit ögonskugga och sen den mörkrosa med en ögonslugge borste eller vad det heter.
7: Böjer fransarna med en franbörjare. Min kommer från TGR.
8: Målar över fransarna med den röda mascaran som heter "One by One" från Maybelline, sen målar jag under fransarna med den gröna mascaran från Lumene.
9: Tar concealer på tex finnar och precis under mina ögonbryn. Jag använder en från  "Loreal paris" och heter "Lumic Magique".
10: Tar sol läppsyl på läpparna och sen tar jag antingen gensomskinligt eller ett rosa läppglans över. 
 
Det är så jag sminkar mig varje dag. Funderar på att göra en ny video på hur jag sminkar mig nu i veckan när jag ändå är hemma hela dagarna. Vad tycker ni? :')

Kommentarer
Postat av: erika

Vill me visa hur ja sminkar mej, fast i en video ^^ svårt utan webcam o dessutoms minkar jag mej i cirka minuter xD <3

Svar: Jag har inte heller webcam, och jag sminkar mig i typ 1 timme xD <3
Fanny

2012-08-05 @ 17:09:07
URL: http://eerikasplacee.blogspot.se/
Postat av: Niaz

Har samma foundationborste som dig ^^

Svar: Jaså? Den är rätt bra tycker jag allt ^^
Fanny

2012-08-05 @ 17:18:30
URL: http://www.ninnii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0