Mina rädslor!

Yo!
Vet ni att jag är rädd för massor av saker? I detta inlägg får ni se några saker jag är rädd för och varför jag är det. 
Ormar!
Dom är bara allmänt läskiga där dom slingrar omkring på marken. Usch hatar dom! Blev rädd för dom när jag var runt 8 år, för min bror och jag lastade av en massa saker från en släpkärra och då låg det en himla massa döda  kopparormar där och min bror började kasta dom på mig, himla äckligt. Så då blev jag rädd för alla ormar. Denna orm såg jag när jag var ute och gick med hästen och var då tvungen att ta kort på den. Höll också på att cykla på en huggorm som låg ihop kringlad på marken för ett atg sen. USCH!
Åka båt!
Jag verkligen hatar att åka båt! Den enda båten jag inte är rädd för är den stora Gotlands båten. Men alla små båtar som den på bilden eller den vi åkte med mellan Danmark och Tyskland. Det är bara läskigt. Jag gillar att åka Gotlands båt för där vet jag att jag är säker, bara för vi alltid åker när Dennis jobbar där och då är jag säker. Men jag går nästan aldrig upp på däck och om jag gör det så står jag så nära väggen och dörren som möjlig eller så står jag och kramar en stolpe. Vågar absolut inte så nära räket. Men jag vågar inte åka motorbåtar eller segelbåtar. Vi gjorde det med klassen förra året på klassens dag och jag var himla rädd och skrek nästan när vi åkte motorbåten, eller jag tror det var en sån. Läskigt var det i alla fall!
Humlor!
Dom är läskig för dom bits. Eller jag tror dom gör det. Har aldrig blivit biten av en. Men jag är inte så jätte rädd för dom, dom är bara lite läskiga. Annars brukar jag klappa dom när dom lligger på marken. Är räddare för bin och getingar, dom skrämmer mig galet massa. 
Ljus/eld/brinnande saker!
Detta är nog min största rädsla. Alltså tända ljus, eld, grillar, brinnande saker. Jag verkligen hatar det! Det blev så efter det att jag såg min kompis hus brinna. Efter det har jag inte vågat ha tända lljus, gå på majbrasor eller sitta nära grillen när den är ny startad. Usch! Jag får panik när jag känner brand rök eller ser något som ryker. När ett hus på våran "gata" brann så kunde jag inte sova den natten, inte heller den dagen då det brann på sågverket. Jag och Melinda vaknade av att jag kände brand rök och fick mer än panik. Jag sakakar och får himla ont i halsen när jag känner den doften. Jag kan dock grilla på öppen eld när vattnet med vänner eller andra personer som jag litar på. Men bara om dom är med. Aldrig själv. Jag har tyo tusen ljus på mitt rum, men har aldrig tänt ett enda. Och kommer heller aldrig göra det heller. Det är också lite därför jag aldrig vill laga mat, för det kan börja brinna. Låter fånigt, men så är det. 
 
Mobba helst inte mina rädslor, tack.
 
Men vad är ni rödd för? Skriv det i en kommentar så får jag veta :')

Kommentarer
Postat av: Blena

Hatar också ormar! :c

Svar: Dom är hemska D:
Fanny

2012-07-01 @ 13:08:31
URL: http://blenaas.devote.se
Postat av: Julia

Hatar exakt samma saker som dig:O

Svar: Usch, det är hemskt :o
Fanny

2012-07-01 @ 13:16:05
URL: http://byjuliat.blogg.se
Postat av: Kråkan.

Åh, hahah, jag har inga rädslor, så jag har ingen erfarenhet av hur det är att känna rädsla. D:

Jag gillar ormar. Ute på landet, i stugan, finns det gott om ormar där jag bor. Såg för någon vecka sedan en riktigt rund och go' huggorm när jag var ute och gick. 60-70 cm lång var den. Helt sjukt vacker när den var i så gott skick! :D

Svar: Oj, jag hade sprungit för livet om jag hade sett en D: Men tur att du inte var rädd ju :)
Fanny

2012-07-01 @ 13:19:45
URL: http://krajkan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0